بسم الله الرحمن الرحیم
گروه ۵ : پاسخ های مربوط به حقانیت کامل اسلام
شماره: ۲
نوع پاسخ: نوشتاری و صوتی
تاریخ ثبت: پنجم دی ماه هزار و چهارصد
سؤال:
شخصی در یک گروه واتساپ چنین نسبت به دستور نماز طلب باران در اسلام القاء شبهه کرده، که گفته است:
اگر با نماز، باران از آسمان فرو می ریخت، پیامبران و امامان و علمای دینی، برهوت عربستان را شالیزار کرده بودند.
اگر ممکن است با تسریع بیشتری پاسخ بفرمایید.
پاسخ نوشتاری:
اولین نکتۀ قابل توجه در این القاء شبهه آن است که؛ شخص مطرح کننده آن قدر توجه ندارد که نماز طلب باران هیچگاه برای تغییر شرایط اقلیمی و آب و هوایی یک منطقه، و تبدیل منطقۀ کویری به شالیزار و منطقۀ سرسبز نبوده است.
و بدون تردید خداوندی که خالق این آسمان و زمین است و به حکمتش شرایط آب و هوایی مناطق مختلف زمین را متفاوت مقدر نموده است، اگر نمازی را برای تغییر این شرایط قرار می داد و آن نماز با شرایطش خصوصا توسط
پیامبران و امامان اقامه می شد، قطعا منجر به این تغییر می گردید.
به هر حال پس از چشم پوشی از این ناهمگونی در برهان، خطاب به گویندۀ این سخن می گوییم:
الف- شما اگر این گفتار را به عنوان یک مسلمان و مقرّ به قرآن مطرح می کنید؛ در صراحت قرآن تمامی امور و از جمله نزول باران به دست خداوند اعلام گردیده و گرفتار شدن مردم به مصیبت ها و سختی ها که از جملۀ آنها
خشکسالی و قطع باران است، ناشی از دست آورد اعمال نادرست خود مردم است.
و از طرفی خداوند در قرآن خود را توبه پذیر اعلام نموده و وعده داده است که دعا را استجابت نماید، و یکی از این راه ها در شریعت اسلام آن است که مردم در صورت قطع و کاهش باران به صورت دست جمعی با توبه و انابه در قالب نماز
طلب باران به بیابان رفته و به درگاه خداوند دعا کنند؛ که بدون شک اگر با شرایطش باشد خداوند آنها را نا امید نخواهد کرد.
ب- و اگر منظورتان از طرح این موضوع طعن زدن بر حقانیت های توحید و نبوت و اصل اسلام و… است، ما علاوه بر آنکه اثبات هرکدام از این حقایق را در جایگاه خود در این سایت در ضمن پاسخ به سؤالات ذکر کردیم و ان شاءالله
ادامه خواهیم داد، می گوییم:
شما اگر نزول باران را خارج از مشیت و ارادۀ الهی می دانید و می خواهید با این طعن زدن ها و القاء شبهه ها چنین وانمود کنید که نزول باران و امثال آن تحت کنترل طبیعت و قوانین حاکم بر آن می باشد، جواب دهید که؛
اولا : طبیعت و قوانین حاکم بر آن را چه کسی به وجود آورده است، آیا چنین کسی می تواند جز خالقی علیم و حکیم باشد؟
ثانیا : اگر این قوانین ثابت است و با اراده و خواست آن خالق تغییر نمی کند، چرا در یک مکان گاهی بارندگی فراوان و حتی با جاری شدن سیل به وقوع می پیوندد، و گاهی مدت ها خشکسالی می شود؟
پاسخ صوتی: