بسم الله الرحمن الرحیم
عنوان: مُشتی علمی بر قلم و دهان سلمان رشدی
گروه ۶ : پاسخ های مربوط به حقانیت قرآن
شماره: ۳
نوع پاسخ: نوشتاری و صوتی
– پاسخ صوتی را در پایین متن دریافت نمایید.
تاریخ ثبت: بیست و هفتم اردیبهشت هزار و چهارصد و یک
سؤال:
اخیرا برخی از کفریات و اهانت های ناروای کتاب موهن سلمان رشدی در فضای مجازی مشاهده می شود که او با کمال بی برهانی چنین شبهه بی پایه ای ایجاد می کند که ممکن است آیات قرآن توسط شیطان نازل شده باشد.
او در بخشی از القای شبهه خود میگوید:
« شما که شیطان را چیزی برای فریب و گمراهی انسان ها میدانید به ما بگویید اگر شیطان بخواهد انسان ها را گمراه کند و برایشان کتابی بنویسد آن کتاب را چگونه خواهد نوشت؟»
در بخشی دیگر میگوید:
« شما اعتقاد دارید که شیطان وجود دارد و وظیفه شیطان حیله و فریب انسان هاست، از کجا معلوم که شیطان پیامبران را فریب نداده باشد و خود را جای خدا معرفی نکرده باشد؟»
در بخشی دیگر برای اثبات ادعای پوچ خویش به برخی از احکام قرآن ایراد گرفته و میگوید:
« براستی اینها کلام شیطان برای نفاق و نابودی نیست:
– در راه خدا جنگ کنید
و اگر به دین شما روی نیاوردند بکشیدشان و مالک زنانشان در جنگ شوید
– هر که با خدا نباشد گردنش را بزنید و انگشتانش را قطع کنید
دستها و پاهایشان بر خلاف جهت بریده شوند»
او همچنین باز برای اثبات سخنان واهی خود ادعا کرده است که بسیاری از کارهای ناشایست در اسلام مجاز هستند، به عنوان نمونه می گوید:
« دخالت در کار دیگران بد است، اما امر به معروف و نهی از منکر خوب است!
شکنجه بد است، اما حد شرعی خوب است! »
پاسخ نوشتاری:
آنقدر این ادعا از حقیقت دور و پاسخ در مقابل آن واضح است که معلوم نیست نیازی به بیان باشد، ولی بهرحال با توضیح واضحات می گوییم:
آیا مثلا اگر کسی تشکیک ایجاد نماید که شاید به جای رئیس جمهور و یا رئیس مجلس فلان کشور و با وجود دائمی و نظارت آنها، پیوسته این رئیس شورشیان و مخالفان آن کشور است که دستور العمل ها و قوانین اجرایی را با فریب به نام دستورات رئیس جمهور و دستورالعمل های مجلس به خورد نخست وزیر مورد اعتماد می دهد، هیچ عاقلی حرف او را می پذیرد؟!
آیا علاوه بر آنکه از نوع کانالی که اطلاع رسانی می شود واضح است، از نوع دستور العمل ها و قوانین اجرایی که صادر می شود، این امر واضح تر نمی گردد؟!
آیا شیطان که مظهر بدی ها و الگوی شرک و کفر و دعوت به سوی فساد و سرکشی در مقابل خداوند است، مردم را به ایمان به خداوند و یکتا پرستی و پرداخت زکات به فقرا و مساکین و نیکی به پدر و مادر و رسیدگی به ایتام و ایجاد اصلاح میان مردم و دوری از غیبت و ….، دعوت می نماید؟!
آیا شیطان خودش مردم را به سوی مخالفت با خودش فرا می خواند و نقشه های خودش در طریقۀ گمراه کردن آدم ابوالبشر و نسل او را به آنها بر ملا می نماید و راه های مقابله با خودش را به آنها می آموزد؟!
گفتیم که بیان این موضوع توضیح واضحات است و ای بسا ادامه دادن آن سبب ملالت گردد.
و اما اینکه او در تلاشی مضحک، برای اثبات ادعای پوچ خویش، سعی می کند تا برخی از دستورات و احکام اسلام را شیطانی و ناشایست جلوه دهد؛ نسبت به موارد مطرح شده خلاصه می گوییم و مبسوط تر آن را به قسمت پاسخ صوتی واگذار می کنیم:
الف- اینکه او دستور قرآن در جهاد در راه خداوند و برخورد شدید با کفار و مشرکینی که با مسلمین وارد جنگ می شوند را کلام شیطان برای نفاق و نابودی جلوه می دهد، صرف نظر از تحریف هایی که در نقل می نماید:
اولا:
به شهادت مسلّم و بدون اختلاف کتب تاریخ، از لحاظ شأن نزول، این دستورات در مدینه و پس از آن صادر گردید که کفار و مشرکین حدود سیزده سال مسلمین را با قتل و شکنجه و حصر اقتصادی آزار نموده و آنها را وادار به هجرت کردند؛ و باز هم اولین لشکرکشی و جنگ را، که جنگ بدر بود خود آنها علیه اسلام و مسلمین آغاز نمودند، و بعدا خود آنها جنگ هایی مانند احد و احزاب را به قصد ریشه کن نمودن اسلام و مسلمین به راه انداختند.
ثانیا:
وقتی که ما با ادلۀ متقن ثابت می کنیم که دین و شریعت اسلام از جانب خالق آسمان و زمین و برای نجات انسان ها از انحطاط و هلاکت است، جز این است که پس از اتمام حجت ها بایستی با کسانی که در مقابل این حقیقت ایستادگی می کنند و مانع رسیدن بشریت به صلاح و رستگاری می شوند، برخورد شدید شود؟
ثالثا:
موضوع به اسارت درآمدن زنان و حتی مردان در جنگ و تبدیل به غلام و کنیز شدن آنها، از قبل از اسلام به شکل خشنی رایج بوده و اسلام به شکل زیبایی آن را تعدیل و تصحیح می نماید و راهی قرار می دهد که آنها حتی الامکان تحت تربیت اسلامی قرار گرفته و جزء خانواده های مسلمین و یا در نهایت آزاد شوند.
ب- آنچه را که خداوند در آیۀ سی و سوم سورۀ مائده در مورد عقوبت نمودن به صورت بریده شدن دست و پا بر خلاف جهت ذکر می نماید، بر عکس جلوه دادن نادرست او، طبق مآخذی که ان شاءالله در قسمت صوتی ذکر خواهد شد، مربوط به راهزنان و زورگیرانی است که با اسلحه اقدام به این عمل شنیع می نمایند و به جان و مال و نوامیس مردم تعرض می نمایند.
ج- و این هم که او از جمله سه عمل سازنده و رشد دهندۀ جامعه؛ یعنی امر به معروف و نهی از منکر و اجرای حدود شرعی که به شدت سبب اصلاح جامعه و پیشگیری از فساد می شوند را، تحت عنوان دخالت در امور دیگران و شکنجه، به عنوان چند عمل ناشایست در اسلام جلوه می دهد؛ نادرستی کلامش آنقدر واضح است که در نزد هر عاقلی، بدون آنکه نیاز به توضیح باشد، در جایگاه بدگویی از اسلام، گوشه ای از فضائل آن را نقل می نماید.
ولی باز هم ما در قسمت صوتی ان شاءالله این حقیقت را نیز هر چه بیشتر تبیین خواهیم نمود.